Yrityksen ilmastoteoista ja tavoitteista viestimällä yritys pystyy osoittamaan ympäristövastuullisuuttaan ja rakentamaan imagoaan. Jo nykyisistä toimista näkyvämmin viestiminen kertoo siitä, että yritys on ajan hermoilla. Asiakkaat ovat entistä kiinnostuneempia yrityksen vastuullisuudesta ja ympäristöasioista.
Miksi
- Ulostulo laajemmalla rintamalla saa yleensä enemmän näkyvyyttä
- Luodaan myönteistä kuntakuvaa yhdessä
Mistä
- Asetetuista tavoitteista
- Toimista tai tuotteiden hiilijalanjäljen pienentämisestä
- Vaatimuksista toimittajille ja yhteistyötahoille
- Osallistumisesta hankkeisiin tai verkostoihin
- Yrityksen sertifioiduista laatujärjestelmistä tai ympäristömerkeistä
- Myös ongelmista ja haasteista
Miten
- Yleistajuisesti ja konkretisoiden. Usein käytännön esimerkit tehdyistä toimenpiteistä ja saavutetuista vaikutuksista kiinnostavat.
- Konkretisoi päästövähennysten suuruusluokka: mitä luvut tarkoittavat käytännössä?
Kenelle
- Asiakkaille ja kuntalaisille
- Yhteistyökumppaneille
- Henkilöstölle
- Medialle ja suurelle yleisölle
Millä kanavilla
- Verkoston omat kanavat (verkkosivut, some-kanavat)
- Kunnan tarjoamat kanavat (kunnan verkkosivut, some-kanavat, printtijulkaisut, ulkomainonta)
- Yritysten oman viestinnän ja markkinoinnin hyödyntäminen
- Yhteiset viestintäkampanjat (projektiluonteinen, rahoitusta mahdollista hakea myös ulkopuolelta)
- Uutiskirjeet
- Yhteinen alusta tai foorumi
Vinkkejä